Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Hurra för min veteran

Av Sofia Olsson - 18 juli 2012 10:15

I söndags så fyllde min vackraste Alfons och hans syskon från Garpenborgs U-kull 8år. Tänk vad tiden går fort, och vad roligt vi har haft på vägen. Jag hoppas att han håller sig lika pigg och frisk MINST åtta år till. Det enda som märks på Alf att han har blivit äldre är alla gråa hår som har tagit över hans kropp    En gång i tiden var han alldeles djupröd med vita strumpor fram- övergången från vitt till rött har nu suddats ut en hel del.


Det som jag ser fram emot är att få entra ringen med Alf som veteran. Premiären blir nu i helgen på Köpings Int. utställning. Tack Maria och Matthias för Alfs present!


Tänkte att jag ska dela med mig av den nyblivna veteraners kritik från Gränna (öppenklass). Alf missade veteranklassen med en vecka, tråkigt när det inte var en endaste veteranhane anmäld.


"7 year old red dog who is in excellent condition for age. Still enjoying the showring as moved around the ring with drive and purpose. Carrying his tail well. Excellent head and earplacement. Nice round eyes. Going a little grey around muzzle but not spoiling expression. Clear scissorbite. Handle excellent by owner."



Min vackraste skatt   

 
 
Frida

Frida

18 juli 2012 10:30

Han frambringar många varma känslor i mig, den där farbrorn <3
Finaste AffeBaffe!
Kram :)

http://www.deveritas.se

Sofia Olsson

18 juli 2012 10:33

Ja, han är mycket speciell min lille farbror. Kommer fortfarande ihåg när vi gick på kurs hos dig, tom vad vi gjorde. Snacka om att tiden går fort ;)

Vi går ju och väntar här hemma på att ni ska slå upp portarna ;)

Kram

 
Tina

Tina

18 juli 2012 14:30

Who is Raul - som blev så väl buren?
:0)

http://www.tinric.com

Sofia Olsson

18 juli 2012 19:42

Haha...... Det är inte så lätt att blogga via telefonen uppenbarligen, eftersom den använder sig av autocorrect ;)

Tack för att du såg det! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 16 mars 2013 14:14

Idag åkte vi ut en sväng till mitt favoritställe. Två timmar blev det ute i solen. Hade helst av allt spenderar ett ex antal timmar till ute på isen, men men....... Hundarna är nöjda och nu när vi är hemma, så nu blir det lite bentuggning och slapp...

Av Sofia Olsson - 15 mars 2013 23:44

Dessa tre underbara ger mig så mycket kärlek och glädje ?...

Av Sofia Olsson - 17 oktober 2012 21:54

Efter en snöig bilresa till Hamar från Sälen, men några minuter tillgodo entrade vi den trevliga utställningshallen. Totte som nu har hunnit bli två, gick in i ringen i en väldigt stor öppenklass- hela 17st! Endast 3 st fick excellent och Totte slog ...

Av Sofia Olsson - 8 augusti 2012 15:17

Idag var ett massagebesök för hundarna inbokat hos Frida i Casa DeVeritas. Duktiga jag börjar med att försova mig det grövsta....... 08:35 vaknar jag, 09:00 skulle jag va i Åkersberga. Först ut var Lily. Frida hittade några ömma och stela punkt...

Av Sofia Olsson - 6 augusti 2012 22:04

Klockan 15:00 i morgon har jag tid för Lily hos veterinären för att kolla vad det är för knöl jag har hittat bak vid hennes käke. Det är inget som sitter i skinnet, utan vid käkbenet och man kan liksom grabba tag i den. Hon ömmar inte, men jag undr...

Ovido - Quiz & Flashcards